شناسهٔ خبر: 177521 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع ۱۲ نقطه پرتصادف جاده‌های استان اصفهان در نیمه نخست سال ۱۴۰۳

رفع ۱۲ نقطه پرتصادف جاده‌های استان اصفهان در نيمه نخست سال ۱۴۰۳ رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از رفع ۱۲ نقطه از نقاط پرتصادف جاده‌های استان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمدحسن محمدزمانی، رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، اظهار کرد: با تلاش و همت راهداران و همکاری پلیس راه استان، در جریان رفع نقاط حادثه‌خیز مصوب سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۴۰۱، در سال جاری ۱۲ نقطه از راه‌های استان ایمن‌سازی و خطر آنها رفع شد. همچنین پروژه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان برای رفع سایر نقاط پرتصادف در سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در سطح محورهای مواصلاتی استان اصفهان، ۴ هزار و ۹۰۰ کیلومتر عملیات خط‌کشی با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال انجام شد. همچنین با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال، اقدام به بازسازی و خرید تابلوهای اطلاعاتی به میزان ۷۰۰ مترمربع شد.

محمدزمانی به استفاده از تابلوهای اخطاری و انتظامی از جنس کامپوزیت برای جلوگیری از سرقت در راه‌های استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۴ هزار عدد از این تابلوها با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال تهیه و نصب شد.

رئیس اداره ایمنی و حریم در خصوص اجرای روشنایی در جاده‌های برون‌شهری استان اصفهان نیز بیان کرد: با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال، روشنایی نقطه‌ای در ۱۸ نقطه اجرا شد و همچنین خرید و اجرای سیستم روشنایی طولی به میزان ۲۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته انجام شد.

وی تشریح کرد: در جهت رفع مزاحمت نور چراغ خودروهای عبوری در جهت مخالف و همچنین افزایش ایمنی این نقاط، در سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال، اقدام به تعویض گاردریل فلزی و اجرای حفاظ بتنی مفصلی جدید در ۱۶ کیلومتر از جاده‌های استان شد.

محمدزمانی به آشکارسازی و ایمن‌سازی مقاطع مختلف راه‌های استان، همچون دماغه‌ها و ورودی تقاطع‌ها با ۱۵۳ میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۹۰ مقطع با نصب تجهیزات ایمنی نظیر بولارد، چشم گربه‌ای و بشکه ایمنی ایمن‌سازی شد. همچنین ۸۵ دستگاه چراغ چشمک‌زن و ۸ کیلومتر حفاظ فلزی گاردریل نیز در سطح محورهای استان نصب شد.